Sukces tkwi w nazwie?
praca product manager
Wielu przedsiębiorców niemal po nocach śni o rozwinięciu swojej firmy w takim stopniu, by działała nie tylko w kraju, ale także na rynkach zagranicznych. Zastanawiają się, co zrobić, by ekspansja na obszar obcych państw była jak najbardziej efektywna. O sukcesie, wbrew pozorom, nie decyduje tylko sam produkt. Czasami znaczenie może mieć także sama firma, a nawet… jej nazwa. Wydawać by się mogło, że nazewnictwo w funkcjonowaniu firmy ma znaczenie drugorzędne.
Oczywiście, każdy zauważy różnicę między powszechnie rozpoznawalną nazwą prestiżowej firmy, a tą, która jako nowicjusz dopiero wkracza na rynek. Dajmy jednak swojej firmie szansę stania się rozpoznawalną. Unikajmy skomplikowanych, długich i trudnych w pisowni nazw. Jeśli już przy zakładaniu firmy wiesz, że w przyszłości będziesz chciał sprzedawać na rynku zagranicznym, unikaj stosowania w nazwie nazwisk – szczególnie, jeśli zawierają polskie znaki lub są trudne w wymowie. Rozpoznawalność firmy może w przyszłości zadecydować o jej potencjalnym sukcesie.
Czasami warto zainwestować i poznać opinię profesjonalnego doradcy, który pomoże wybrać nazwę i logo, a także wskaże ci odpowiednie kierunki i uzmysłowi, jak zadbać o wizerunek firmy.